i

Die kalkaanslag was ik zat. En nu heb ik er geen last meer van!

Corry van Zwienen
Corry van Zwienen - Made (Noord-Brabant)

Een grote ergernis, en bovendien tijdverspilling. Corry van Zwienen ergerde zich tot twee jaar geleden regelmatig aan de kalk in het leidingwater van haar huis in Made. Sinds ze haar AquaCell heeft, is die ergernis verdwenen. “Bovendien is de service ook nog eens uitstekend”, aldus de Brabantse.

Want daar had ze eerst nog wel wat twijfels over gehad. Zij als klant in Noord-Brabant, het diepe zuiden, en leverancier Aquacombi helemaal uit het verre Friesland. Natuurlijk is er de telefoon en via mail en internet kan heel veel, heel snel geregeld worden; toch is er een aanzienlijke afstand. En als zelfstandig ondernemer in een familiebedrijf – Corry nam in 1995 de houtzagerij van haar vader over – weet ze hoe belangrijk klantcontact is. “Maar de service is voortreffelijk!”

Corry is niet zo'n poetser, zoals ze het zelf treffend zegt. Haar hele familie zit 'in het hout', en dat is meer haar ding. “Ik was dan ook meer dan zat van al die kalk die het harde water hier in de omgeving veroorzaakte. Van een kennis hoorde ik over een oplossing tegen kalkaanslag en dat trok mijn aandacht.” Ze ging op internet speuren, want het apparaat waar de kennis het over had, had ook nadelen. “Toen kwam ik bij de AquaCell uit, die al die nadelen niet bleek te hebben. Het gaat hier namelijk om een apparaat dat geen stroom verbruikt en tevens vrijwel onderhoudsvrij is. Ik heb toen niet eens meer de moeite genomen om prijzen te vergelijken: de AquaCell moest het worden.”

Water zonder kalk

Het Friese familiebedrijf Aquacombi distribueert de AquaCell in Nederland en een vertegenwoordiger was graag bereid om langs te komen in Made voor een demonstratie. Toen was Corry helemaal om. “De uitleg was duidelijk en de voordelen van water zonder kalk bleken nog verder te gaan dan minder schoonmaken van de douche. Corry kan ze na twee jaar alleen maar beamen: “Mijn huid en haar zijn na het douchen bijvoorbeeld aantoonbaar zachter. Mijn huid trekt niet meer na een douchebeurt en dat is erg prettig. En verder hoef ik veel minder zeep te gebruiken. Onder de douche, maar ook in de vaatwasser en de wasmachine, is nu ongeveer de helft al voldoende. Niet alleen fijn voor de portemonnee, maar zeker ook voor het milieu. En dat vind ik ook een groot pluspunt.”

Investering valt in het niet

Toch nog even over die portemonnee. Want ondanks dat Corry al vertelde dat ze geen prijsvergelijking heeft gedaan bij de aanschaf van de AquaCell: de investering van meer dan 2000 euro is en blijft natuurlijk een forse. “Maar als je dat bijvoorbeeld over 10 of 15 jaar bekijkt – en het apparaat gaat waarschijnlijk nog langer mee –, dan valt dat ook bijna in het niet. Zeker ook als je de besparing voor zeep en schoonmaakmiddelen meeneemt. Bovendien is het gemak ook een groot voordeel. Ik heb helemaal geen kalk meer in huis en dat betekent bijvoorbeeld ook geen verstoppingen meer. Ook dat scheelt!”

Terug naar de service, waar we het eerder al even over hadden. “Onlangs maakte het lokale waterbedrijf bekend dat het een installatie had gebouwd waardoor het kalkaandeel in het drinkwater aanzienlijk naar beneden ging. De AquaCell reduceert het tot 0, maar ik meen dat het waterleidingbedrijf het van 12 naar 8 Duitse hardheid terugschroefde. Het leek mij dat mijn AquaCell dan ook anders ingesteld kon worden en besloot daarover met Aquacombi te bellen. Inderdaad bleek het zo te zijn en er zou een monteur langskomen om dat te regelen.”

Garantie

Die kwam inderdaad snel langs. “En hij besloot om het apparaat meteen even te inspecteren. Hij constateerde dat een klein onderdeel aan vervanging toe was en regelde dat meteen. Ik had daar nooit iets van gemerkt.” Niet lang nadat de monteur was vertrokken, ging de telefoon. Aquacombi aan de lijn. “Ze vertelden me dat ze de voorrijkosten die ze moesten berekenen vanwege het opnieuw instellen van het apparaat niet in rekening zouden brengen. Simpelweg omdat er ook iets mankeerde aan het apparaat. De reparatie viel nog onder de garantie. Kijk, dat vind ik meedenken met je klant. Veel bedrijven hadden dat niet zo gedaan. Service op en top!”

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ testimonial.title | limit 60 }}}

{{{ testimonial.name }}}
{{{ testimonial.region_text }}}

LEES MEER
De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ video.title | limit 60 }}}

{{{ video.name }}}
{{{ video.region_text }}}

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ review.name }}}

{{{ review.content.place }}}

{{{ review.content.score }}}

{{{ review.content.positive }}}

{{{ review.content.negative }}}

Aanbeveling: {{ review.content.recommend }}

{{{ installation.title }}}

{{{ installation.zipcode ? installation.zipcode.zipcode : installation.name }}}

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

De minimale waterhardheid van het kraanwater in {{ testimonials.region.name }} ({{ testimonials.region.name_alt }}) ligt in de buurt van de {{ testimonials.region.hardness }} dH dit geldt als {{ testimonials.region.hardness | hardnessAdjective }} water.

Zoek gericht op uw eigen postcode

Uw locatie: {{ testimonials.region.name }}