AquaCell is onderdeel van Culligan

Hart van handen

Sinds 2020 is AquaCell onderdeel van Culligan. Door de overname waarborgen we de toekomst van ons prachtige bedrijf en kunnen we blijven groeien. Een nieuwe fase dus, en dat betekent: volop kansen, uitdagingen en perspectief!

Internationaal marktleider in waterbehandeling

Culligan is een van de wereldwijde marktleiders op het gebied van het leveren van schoon en zacht water – aan consumenten, kantoren én de industrie. Sinds de oprichting in 1936 door Emmet Culligan in de Verenigde Staten, heeft het bedrijf zich ontwikkeld van een lokaal bedrijf tot een organisatie met een wereldwijd bekende naam. Met meer dan 85 jaar ervaring en een indrukwekkend internationaal distributienetwerk bedient Culligan meer dan 90 landen, met 35 merken en 900 distributeurs.

Duurzaamheid: een wereldwijde positieve impact

Culligan heeft een specifieke focus op duurzaamheid. Met milieuvriendelijke producten en een uitzonderlijke klantenservice streeft het bedrijf voortdurend naar een positieve, innovatieve impact op zowel ecologische als sociale aspecten van duurzaamheid. Met als doel: het gezamenlijk creëren van een betere en duurzamere wereld voor iedereen.

Bij Culligan erkennen ze de uitdagingen waarmee de wereld wordt geconfronteerd: klimaatverandering, vervuiling, gezondheidsproblemen, gebrek aan veilig drinkwater, etc. Ze zijn ervan overtuigd dat schoner en gezonder water een belangrijke rol speelt bij het aanpakken van deze en toekomstige uitdagingen, en hebben zich gecommitteerd aan de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling.

Culligan wereldwijd

In dat kader heeft Culligan een aantal concrete verbintenissen vastgesteld:

  • Meer duurzaamheid door minder gebruik van plastic flessen
  • Het stimuleren van gezondheid en welzijn door veiliger en schoner water
  • Het tegengaan van klimaatverandering
  • Het vergroten van diversiteit, gelijkheid en inclusie
  • Het bevorderen van verantwoord ondernemen

Dat het beleid van Culligan z’n vruchten afwerpt, blijkt onder andere uit de volgende statistieken:

  • Dankzij Culligan-producten worden er elk jaar wereldwijd 15 miljard minder plastic flessen gebruikt.
  • Door de toepassing van onder meer Culligan-waterontharders wordt het gebruik van huishoudelijke schoonmaakproducten met 50% verminderd.
  • Het vermijden van plastic flessen voor eenmalig gebruik betekent een verkleining van de ecologische voetafdruk van 72%.

Diversiteit, rechtvaardigheid en inclusie

Voor Culligan is de basis van het bouwen aan een duurzamere wereld een allesomvattende benadering, die verder gaat dan milieu-initiatieven alleen. Zo richt Culligan zich als het gaat om sociale duurzaamheid ook op het belang van diversiteit, rechtvaardigheid en inclusie.

Het bedrijf streeft naar een cultuur waarin iedereen – ongeacht nationaliteit, cultuur, ras, etniciteit, leeftijd, geslacht, seksuele geaardheid, genderidentiteit of -expressie en fysieke capaciteiten – zichzelf kan zijn en waar ieders bijdrage en perspectief worden gewaardeerd. De diversiteit van de Culligan-teams is volgens Culligan een essentiële factor voor succes.

Transparantie

Daarnaast is transparantie een belangrijk aspect voor het bedrijf. Culligan is toegewijd, verantwoordelijk en transparant in zijn inspanningen, en richt zich op meetbare resultaten voor het realiseren van duurzame vooruitgang.