i

Geen kalkaanslag meer, hoe vaak we ook douchen

Jeroen Siffels
Jeroen Siffels - Zwolle (Overijssel)

Vier jaar geleden besloot de familie Siffels uit Zwolle een AquaCell waterontharder aan te schaffen. Jeroen Siffels (44) kan kort zijn over de aanleiding: “Hier in Zwolle is het water nogal hard. Na twee keer douchen wordt het dof en na vier keer wordt het wit. Dat is nu weg. En het geeft een lekker gevoel aan je lijf.”

Waarom is de keuze uiteindelijk op de AquaCell gevallen? “Omdat die geen elektriciteit nodig heeft. En ook prijstechnisch was het een interessante optie. Het exacte bedrag weet ik niet meer uit mijn hoofd maar uiteindelijk ging het om zo’n 2000 euro, inclusief de installatie. Sommige andere systemen waren zeker honderden euro’s duurder, maar er waren ook goedkopere exemplaren.”

Niet boven de meter

Een oriënterend bezoek aan huis gaf de doorslag, vertelt meneer Siffels: “Ze kwamen de situatie van tevoren uitgebreid kijken. Waar kan het, hoe kan het, past het allemaal? Ik heb ook nog een andere leverancier laten komen maar die moest en zou het systeem bovenin de meterkast plaatsen. Nou, dat vond ik niet zo’n heel goed idee. Ik heb zo’n apparaat liever achter of onder de meter dan erboven.”

Geen aanslag meer

Inmiddels zijn we vier jaar verder. Bevalt het systeem een beetje? “Het maakt niet uit hoe vaak we douchen, we hebben geen aanslag meer. Je ziet het ook aan de waterkoker, het koffiezetapparaat, alle elektrische apparaten. Die hoeven we niet meer te ontkalken. Voor de afwasmachine hoeven we geen spoelglans en zout meer te gebruiken.”

Je voelt het verschil

Ook de rest van de familie heeft veel plezier van het zachte water: “Mijn zoon van elf zwemt heel veel. Als hij een douche neemt bij het zwembad, dan voelt hij het verschil met thuis. Ook met handen wassen merk je het. Met normaal water worden je handen hard en droog als je ze wast, hier worden ze zacht en glad.”

Trillen

Niets dan lof dus? “Op één keertje na, helemaal in het begin. Toen maakte het apparaat opeens lawaai. Maar toen heb ik gebeld en zijn ze meteen gekomen. Er bleek een afsluiter in het systeem te zitten die om een of andere reden te langzaam dicht ging, waardoor het hele ding begon te trillen. Maar ze kwamen dus meteen langs, hebben een onderdeel gewisseld en het was verholpen.”

Goed apparaat

Over de vraag of hij de AquaCell ook aan anderen zou aanraden, hoeft meneer Siffels niet lang na te denken. “Het is een goed apparaat, simpel in gebruik en doet nog steeds waarvoor we ‘m hebben aangeschaft. Dat mag dus best gezegd worden. Voor ons in elk geval reden genoeg om aan dit verhaal mee te werken.”

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ testimonial.title | limit 60 }}}

{{{ testimonial.name }}}
{{{ testimonial.region_text }}}

LEES MEER
De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ video.title | limit 60 }}}

{{{ video.name }}}
{{{ video.region_text }}}

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ review.name }}}

{{{ review.content.place }}}

{{{ review.content.score }}}

{{{ review.content.positive }}}

{{{ review.content.negative }}}

Aanbeveling: {{ review.content.recommend }}

{{{ installation.title }}}

{{{ installation.zipcode ? installation.zipcode.zipcode : installation.name }}}

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

De minimale waterhardheid van het kraanwater in {{ testimonials.region.name }} ({{ testimonials.region.name_alt }}) ligt in de buurt van de {{ testimonials.region.hardness }} dH dit geldt als {{ testimonials.region.hardness | hardnessAdjective }} water.

Zoek gericht op uw eigen postcode

Uw locatie: {{ testimonials.region.name }}