i

Na 5 jaar nog steeds dik tevreden met AquaCell-waterontharder

Gerrit Nijsink
Gerrit Nijsink - Rijssen (Overijssel)

“Vijf jaar geleden.” Het klinkt gedecideerd aan de andere kant van de lijn, als we Gerrit Nijsink vragen hoe lang het geleden is dat hij een AquaCell-waterontharder in zijn woning monteerde. Dat hij dat zo goed weet, is redelijk eenvoudig te verklaren. “De firma Aquacombi belde laatst dat we het servicecontract konden verlengen.”

We hebben nergens kalk meer

Bij aanschaf van een waterontharder van het Friese familiebedrijf zit namelijk meteen een servicecontract voor vijf jaar. Het geeft enerzijds aan dat de firma vertrouwen heeft in haar product en anderzijds zorgt het er ook voor trouwe klanten. En ambassadeurs, zoals Gerrit Nijsink uit Rijssen er een is. Want vijf jaar nadat de waterontharder – die ervoor zorgt dat het leidingwater in huize Nijsink volledig kalkvrij is – werd geïnstalleerd, kan hij alleen maar zeggen dat die bevalt. “Super! We hebben nergens kalk meer.”

Die kalk was de aanleiding voor Nijsink om in 2009 op zoek te gaan naar een oplossing. “We hadden een douchecabine die steeds witter werd”, herinnert hij zich. “We gingen de kalk wel te lijf met allerlei middeltjes, maar het nadeel van die producten is weer dat ze andere onderdelen in de badkamer aantasten.” De onderlaag van tegels, bijvoorbeeld. Of kitranden. Nijsink startte zijn pc op en ging googelen. “Al snel kwam ik op de website van AquaCell uit. Dat zag er veelbelovend, informatief en uitgebreid uit.” Maar omdat hij niet over één nacht ijs wilde gaan en de prijs niet gering was – de aquacell kost voor sommige mensen wel een maandloon-, zocht hij verder. “Maar telkens kwam ik AquaCell weer tegen.”

Kalkloos water zien, voelen en proeven

Voor de Twentenaar was dat genoeg reden om het bedrijf te benaderen. Een afspraak was snel gemaakt en een vertegenwoordiger kwam langs om het ontkalkingsapparaat te demonstreren. “We konden het kalkloze water zien, voelen en proeven. En dat beviel erg goed. Je kon het verschil daadwerkelijk meteen merken.” Het besluit stond vast: in huize Nijsink kwam een AquaCell. Gerrit Nijsink beschikt als servicemonteur van een keukenzaak over voldoende kennis en handigheid om de waterontharder zelf aan te sluiten. Dat ging hem goed af. “Wij moeten natuurlijk zelf ook van alles aansluiten. Bovendien kwam Aquacombi zelf nog eens langs om de zaak te controleren of ik het goed had gedaan.” Dat bleek.

En is de familie Nijsink – Gerrit (47) is getrouwd met administratief medewerkster Linda (43) en er zijn nog twee thuiswonende dochters (17 en 10), terwijl één dochter het ouderlijk huis inmiddels heeft verlaten – nu nog steeds tevreden over de aankoop? “Meer dan. We hebben nergens in huis kalk meer, het apparaat verbruikt geen stroom én kan overal staan (afmeting 46 x 21 x 49 cm ( L x B x H ), red).”

De badkamer lijkt weer als nieuw

“Bovendien gebruiken we ook veel minder zeep en schoonmaakmiddelen. Om een voorbeeld te noemen: de blokje van de vaatwasser delen we in vieren. En zelfs met een kwart van de oorspronkelijke hoeveelheid krijgen we de vaat nog schoon!” En Gerrit herinnert zich ook een voorval van toen de AquaCell net 14 dagen geïnstalleerd was. “Ik spoelde het toilet door en er kwam een hele klont groene aanslag mee. Die was in de loop der jaren opgehoopt in het reservoir en kwam nu los. En gaandeweg de tijd werd de laag aangekoekte kalk – die we er daarvoor met geen mogelijkheid meer af kregen – in de badkamer steeds minder. Tegenwoordig lijkt de badkamer weer nieuw. Net als de douchekop, waar ook een hele kalklaag op zat. Die blinkt nu weer!”

We hebben al even het woord ambassadeur genoemd. Dat blijkt ook wel uit het feit dat Gerrit tegenwoordig met folders van de AquaCell in zijn werkbusje rondrijdt. “Het is niet zo dat ik bij iedere klant een folder achterlaat, maar als kalkoverlast ter sprake komt, dan schroom ik niet om mensen te informeren over de voordelen van een waterontharder. Via de folder kunnen ze dan eventueel contact opnemen met Aquacombi. Daar zullen ze ongetwijfeld net zo vriendelijk en behulpzaam te woord worden gestaan als dat bij ons altijd het geval is. Het bedrijf heeft klantvriendelijkheid en service hoog in het vaandel staan – en dat is ook belangrijk!”

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ testimonial.title | limit 60 }}}

{{{ testimonial.name }}}
{{{ testimonial.region_text }}}

LEES MEER
De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ video.title | limit 60 }}}

{{{ video.name }}}
{{{ video.region_text }}}

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ review.name }}}

{{{ review.content.place }}}

{{{ review.content.score }}}

{{{ review.content.positive }}}

{{{ review.content.negative }}}

Aanbeveling: {{ review.content.recommend }}

{{{ installation.title }}}

{{{ installation.zipcode ? installation.zipcode.zipcode : installation.name }}}

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

De minimale waterhardheid van het kraanwater in {{ testimonials.region.name }} ({{ testimonials.region.name_alt }}) ligt in de buurt van de {{ testimonials.region.hardness }} dH dit geldt als {{ testimonials.region.hardness | hardnessAdjective }} water.

Zoek gericht op uw eigen postcode

Uw locatie: {{ testimonials.region.name }}