Non-stop zacht water: dát is slim!

In Groningen is het leidingwater niet bepaald zacht te noemen. Peter Homan kocht een AquaCell om zijn goede spullen te beschermen. Hij is razend enthousiast over het concept en de werking. Maar vooral ook over de service.

Familie Homan
Familie Homan
Groningen (Groningen)

Het begon met de ergernis van zijn echtgenote: nare kalkvlokjes in het water van de fluitketel. Die kwamen dus ook in de thee. Geen zwaarwegende reden om een apparaat aan te schaffen dat hard leidingwater omtovert tot kalkvrij, zacht water. Maar toen las Peter Homan een advertentietekst voor de AquaCell. Er ging iets kriebelen. “Ik werd als het ware verleid. Want ik las dat zacht water goed is voor je warmwaterapparatuur. En dat je sanitair vrij blijft van aanslag. Wij hebben in de badkamer een glazen douchewand van 2x2 meter. Die moesten we wel consequent schoonmaken.”

‘Een heel plezierige ervaring’

Homan besloot van de mogelijkheid gebruik te maken tot een demonstratie aan huis. “Het bleek nota bene de directeur zelf die langs kwam. Ik geloof dat ik stiekem voor mezelf al wel besloten had om een AquaCell te kopen, maar anders had dit bezoek me over de streep getrokken. Die man had een prachtig, authentiek verhaal. Geen verkooppraatjes, maar een uitstekende uitleg. Een heel plezierige ervaring.”

Later, nadat de AquaCell was geïnstalleerd, liet Homan per mail zijn waardering weten voor de correcte afhandeling en het vakwerk van de monteur. “Ik heb het vaak genoeg anders gezien, dit is echt uniek. Waar kom je dat tegenwoordig nog tegen?”

Zonnepanelen wassen met zacht water

Er was nog een heel stevig argument voor de aanschaf bijgekomen: het onderhoud aan de zonnepanelen. “Wij proberen zo duurzaam mogelijk onze spullen te kiezen. Ik rijd bijvoorbeeld een hybride auto en we hebben zonnepanelen op het dak. Die panelen worden door de installateur op gezette tijden schoongemaakt: met zacht water. Ze hebben daarvoor een ontharder in de bus. Maar als ik een AquaCell koop kan ik dat zelf doen, bedacht ik. Dat scheelt steeds terugkerende kosten.”

Goede apparaten verkopen zichzelf, is de filosofie van Peter Homan. “Ruim 2000 euro is natuurlijk een stevig bedrag, maar je moet je kostbare spullen toch verzorgen en koesteren. En als ik iets heb aan geschaft en ik ben er tevreden over, dan vergeet ik ook al heel snel wat het heeft gekost.”

‘Een mooi, slim apparaat’

Niet dat hij over één nacht ijs is gegaan. Hij hield alle systemen die hij op internet kon vinden tegen het licht, waarbij zijn bouwkundige expertise hem goed van pas kwam. “En dan is het duidelijk waarom de AquaCell met kop en schouders boven de andere uitsteekt én ook duurder is. In de eerste plaats het kleine formaat: het apparaat kan gewoon in de meterkast. Dan het gemak van het onderhoudszout: geen onhandelbare zakken van 20 kilo, maar makkelijke blokken van vier kilo. En ook heel mooi: er komt geen elektriciteit aan te pas. Dus ook geen storingsgevoelige elektronica.”

Maar het allergrootste pre noemt Homan de dubbele uitvoering van het ontkalkingssysteem. “Daardoor werkt het apparaat non-stop; als het ene systeem wordt schoongespoeld, werkt het tweede gewoon door. Bij andere apparaten staat het proces dan stil: een belangrijke reden waarom die goedkoper zijn.”

Het is de optelsom van voordelen die Peter Homan tot de uitspraak brengt “Wij vinden AquaCell fantastisch. Ik heb al twee kennissen zó enthousiast gemaakt dat ze er ook een hebben gekocht. En vergeet ik nog bijna te melden dat de eeuwige kalkrand uit de toiletpot is verdwenen en dat mijn vrouw het zachte water een weldaad voor de huid vindt.”

Overtuigd door het verhaal van Familie Homan?

Ja, ik ontvang graag een offerte op maat