Nergens meer kalkaanslag door AquaCell

Verrassing!! Op twee januari, om acht uur in de ochtend, stond er een meneer voor de deur met een forse doos. Om de doos was een vrolijk rood lint gestrikt. Marjan Smit uit Dronten was compleet verrast. Maar haar man Wim, die achter haar stond, lachte en nodigde de man binnen. Het was een monteur van Aquacombi. Wim Smit had zijn vrouw een AquaCell waterontharder cadeau gedaan vanwege haar terugkeer uit het ziekenhuis.

Marjan en Wim Smit
Marjan en Wim Smit
Dronten (Flevoland)

 

De verrassing voor Marjan Smit was dubbel groot. Een onverwacht cadeau, maar bovendien een stille wens die een tijdje terug in de koelkast was gezet. Wim en Marjan waren een jaar eerder tot de conclusie gekomen dat ze een waterontharder nodig hadden. “Met name de kalkaanslag in de badkamer gaf veel ergernis”, zegt Wim. “We hebben een inloopdouche en een donkere vloer, dus overal zag je dat waas.” Het echtpaar had intussen van vrienden gehoord wat een uitkomst een waterontharder is. “Ik had er ook al veel over gelezen en ik voelde er wel voor.” Maar door omstandigheden werd de aankoop on hold gezet.

September 2017 verscheen er in de Consumentengids een artikel dat nut en noodzaak van waterontharders betwistte. “Ik schrok daarvan,” zegt Wim en ik annuleerde mijn juist geplaatste order. Maar Aquacombi heeft voor mij toen hard kunnen maken dat de Consumentenbond ongelijk had – er is ook een soort rectificatie in de gids gevolgd. Dat gaf mij het vertrouwen terug.

Een slimme zet van de monteur

Herfst 2017 pakte Wim het plan weer op. De doorslag gaf de ophanden zijnde schouderoperatie van zijn vrouw; daarna zou boenen en poetsen taboe zijn. “Ik heb toen de firma gevraagd of ze héél snel konden plaatsen. Marjans operatiedag bleek echter net te kort dag. Maar een kleine week later stond die monteur met de AquaCell voor de deur. “Een heel prettige en efficiënte persoon. Er was uitgerekend dat onze meterkast net weinig ruimte bood voor de AquaCell; die moest dus ergens anders komen. Maar de monteur zag toch nog een mogelijkheid. Hij legde de gasleiding iets om en toen paste het. Fantastisch!”

De theeglazen weer blinkend helder!

Marjan: “Het was echt ontzettend leuk om zó verrast te worden met de AquaCell. En hij werkt echt heel goed! Het water is superzacht. De stroefheid is er af. Je moet soms zelfs oppassen dat je glas niet uit je natte hand glijdt. Nergens meer aanslag. De theeglazen – we drinken veel thee – zijn nu weer blinkend helder en dat geldt voor alles wat in de vaat is geweest. Ik gebruik ook in de vaatwasser alleen maar een heel klein beetje poeder: geen blokjes meer. Overal heb je minder zeep nodig: in de wasmachine en onder de douche. Je kan eigenlijk wel volstaan met je alleen met water te wassen. Oh, en het wasgoed is ook veel zachter. Ik ben echt héél tevreden.”

Die extra luxe is het geld waard

Wim: “Wat ik mooi vind aan het systeem van AquaCell is dat je helemaal geen stroom nodig hebt. Het zoutverbruik valt me daarnaast enorm mee én… je kunt ook water tappen buiten de ontharder om. Je zet een paar hendels om en dan heb je weer gewoon hard leidingwater. Dat is prima voor de tuin en voor de vijver; het spaart extra zout. Ja, we hebben er heel goed aan gedaan met ons oorspronkelijke plan uiteindelijk toch door te zetten. We zijn helemaal tevreden met onze AquaCell. We vonden ruim 2000 euro best een fors bedrag, maar het geeft een extra stuk luxe en het is het geld meer dan waard.”

Overtuigd door het verhaal van Marjan en Wim Smit?

Ja, ik wil ook een AquaCell aanschaffen