i

Waterontharder kan nét de doorslag geven bij verkoop huis

Jolanda Vogelzang
Jolanda Vogelzang - Joure (Friesland)

Jolanda Vogelzang, makelaar in Noord-Nederland.

In 2007 startte Jolanda Vogelzang, na tien jaar het vak verkend te hebben, samen met zakenpartner Nico Vogelzang haar eigen makelaardij in Annen en Joure: Zij-is-de-makelaar. Binnen twee jaar zakte de huizenmarkt zwaar in. Jolanda verloor haar enthousiasme niet en uit klantonderzoek blijkt dat ze precies daarom veel mond-tot-mond reclame geniet.

Benadruk de stille pluspunten

“Sommige mensen doen liever zaken met een vrouw. Ze vinden dat vrouwen beter luisteren en meer inlevingsvermogen hebben. Dat is tegenwoordig erg belangrijk, want de gouden tijden zijn voorbij. Je moet er als makelaar hard voor werken. Daarom zoeken wij naar alle kansen en mogelijkheden om passende partijen bij elkaar te brengen.

Zo gebruiken we nieuwe, snelle en goedkope aanbiedingskanalen; sociale media als Twitter bijvoorbeeld. En affiches met speciale barcodes. Een potentiële koper kan die met een smartphone uitlezen, waardoor hij direct op een site met het huis komt.

Maar we benadrukken ook bijzondere, soms wat verborgen, pluspunten van een huis. Dat noemen we in ons jargon USP’s – Unique Selling Points. Een  waterontharder kan zo’n bijzondere extra kwaliteit zijn waardoor een koper over de streep komt.”

Luxe extra’s maken een huis interessanter
“Laatst had ik een stel uit Zuid-Holland dat vóór alles wilde weten hoe hard het water hier is. Zij hadden in hun huidige huis een ontharder en zouden in het nieuwe niet zonder willen. Dat deed bij mij wel een belletje rinkelen. Van luxe extra’s zoals een traplift, airco of screens weten we dat ze vandaag de dag net dat laatste zetje kunnen betekenen waardoor een koper ‘ja’ zegt.

Maar voor een waterontharder geldt dat natuurlijk ook. Het betekent comfort in de zin van zacht water, veel minder onderhoud en minder kans op storingen. Het betekent ook dat badkamer- en keukenapparatuur die meeverkocht wordt, in uitstekende staat zal verkeren.”

Comfort werkt drempelverlagend voor koper

“Nog maar een paar jaar geleden maakten accessoires en verbeteringen niets uit voor de prijs. De markt was zó krap dat alles moeiteloos verkocht werd. De kopers van nu hebben de luxe om uit een zee van mooie objecten te kunnen kiezen. Ze worden ‘lui’ – daarom moet je ze langs nieuwe kanalen zoeken en informeren. Ze zijn ook kritisch – een huis met achterstallig onderhoud of geen enkel extra, valt al gauw af.

Omgekeerd werken extra voorzieningen drempelverlagend voor potentiële kopers. Ze betalen less for more. Want die voorzieningen vertalen zich niet in de prijs, maar maken het pakket wel compleet en daardoor het huis aantrekkelijker. Voor de verkoper is dan de investering in een comfortvoorziening als een waterontharder, alleen al om die reden, beslist geen slecht idee geweest.”

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ testimonial.title | limit 60 }}}

{{{ testimonial.name }}}
{{{ testimonial.region_text }}}

LEES MEER
De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ video.title | limit 60 }}}

{{{ video.name }}}
{{{ video.region_text }}}

LEES MEER
De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

{{{ review.name }}}

{{{ review.content.place }}}

{{{ review.content.score }}}

{{{ review.content.positive }}}

{{{ review.content.negative }}}

Aanbeveling: {{ review.content.recommend }}

{{{ installation.title }}}

{{{ installation.zipcode ? installation.zipcode.zipcode : installation.name }}}

De combinatie postcode / huisnummer is niet gevonden.

De minimale waterhardheid van het kraanwater in {{ testimonials.region.name }} ({{ testimonials.region.name_alt }}) ligt in de buurt van de {{ testimonials.region.hardness }} dH dit geldt als {{ testimonials.region.hardness | hardnessAdjective }} water.

Zoek gericht op uw eigen postcode

Uw locatie: {{ testimonials.region.name }}