Aquacombi sinds 1993

AquaCell van toen tot nu

Hoe het allemaal begon …

Het is 1993. Gerrit Dijkstra werkt als verkoper van grote stoomovens voor de horeca. Hierdoor weet hij als geen ander welke problemen hard water teweeg kan brengen. Stoom en kalk: het is duidelijk geen goede match. Ideeën voor de verkoop van waterontharders borrelen op en naast zijn baan begint Gerrit met zijn vrouw Kitty een eigen bedrijf aan huis, midden in het Friese Oudehaske.

Zoeken naar een oplossing tegen kalk
Tijdens de zoektocht naar een goed systeem komen ze in contact met een leverancier van een Amerikaans product dat kalk uit het water filtert. De verkoop start. Er zijn wel een paar minpuntjes: het product is zo groot als een wasmachine, werkt alleen op stroom en kan zichzelf niet automatisch schoonspoelen en tegelijkertijd zacht water blijven geven. Van stoomovens naar waterontharders. 

Als de vraag naar waterontharders de vraag naar stoomovens begint te overstijgen, maakt Gerrit een keus: hij zegt zijn baan op en samen met Kitty legt hij zich volledig toe op het eigen bedrijf, dat ze de naam AquaCombi hebben gegeven. Van de horeca naar de particuliere markt 

Al snel blijkt de vraag naar waterontharders vanuit consumenten veel groter dan de vraag vanuit de horeca. De waterontharders die Gerrit en Kitty aan de horeca leveren, blijken echter niet ideaal voor de particuliere markt. De afhankelijkheid van elektriciteit is te groot: gebeurt er iets met de elektronica, dan ligt het hele systeem plat. Bovendien stroomt tijdens het schoonspoelen nog steeds hard water door het product.

Eureka, de AquaCell!
In 2007 vinden ze de ultieme oplossing: de AquaCell. Een systeem zonder zwakke punten dat in twee cellen kalkdeeltjes uit het water opneemt, om zichzelf vervolgens automatisch schoon te spoelen op basis van de waterdruk in het leidingnetwerk. Volledig stroomloos dus! En zo compact dat het systeem perfect in een meterkast of andere kleine ruimte past. Het opvallend lage storingspercentage kunnen Gerrit en Kitty eerst amper geloven, maar het blijkt waar! 

Service en garantie
De familie Dijkstra is het erover eens: de service en garantie die ze bieden, moet minimaal zo goed zijn als het product zelf, alleen dan kunnen ze zich als bedrijf blijven ontwikkelen. En dat uitgangspunt betaalt zich uit: AquaCell-eigenaren lijken zich spontaan te ontpoppen als ambassadeurs van het product; wat ze krijgen, overstijgt de verwachting.

Groei van het bedrijf
Vanaf 2007 zit de groei er goed in, en in 2009 wordt het woonhuis met garage verruild voor een pand aan de Pasteurweg in Joure. Zoon Simon en dochter Esther zijn inmiddels ook in het bedrijf gestapt en nemen in 2018 de leiding officieel over. In datzelfde jaar verhuist het familiebedrijf van de Pasteurweg naar een zichtlocatie aan de Morseweg. Slechts 350 meter van het oude adres, dat simpelweg te klein wordt om de groei aan te kunnen. De Morseweg biedt genoeg ruimte en uitbreidingsmogelijkheden, en als de naam op het pand moet worden geschroefd, wordt gekozen voor de naam AquaCell.

Landelijke campagne
De tijd is rijp om heel Nederland met AquaCell kennis te laten maken: de campagne met de slogan ‘de kracht van zacht’ voor de landelijke radio en tv gaat los in 2018. En met succes!

2020: AquaCell meets Culligan
Om de toekomstbestendigheid van AquaCell te kunnen waarborgen en de groei van het bedrijf op een stabiele manier voort te kunnen zetten, worden de aandelen van de familie in 2020 verkocht aan Culligan, een van de grootste wereldspelers op het gebied van waterbehandeling. AquaCell blijft autonoom opereren, Esther – nu in dienst van Culligan – voert de algemene directie en zet de waarden van het familiebedrijf, samen met het team van ruim vijftig bevlogen medewerkers, onverminderd voort.

 

Wij scoren een 4.9 uit 5 op een
totaal van 707 reviews.
En daar zijn we trots op! Via Google Reviews